Az utóbbi évtizedben fokozatosan csökkent a természettudományos órák óraszáma. Pedig a tanulóknak több időre lenne szükségük, hogy ezt a szerteágazó területet jobban megszeressék, és a tananyagot jobban megértsék. Mindezt segítik azok a tanórán kívüli foglalkozások, szakkörök, tehetségfejlesztő órák, amiket ebben az évben is tartottunk a diákoknak. Úgy tűnik a befektetett erőfeszítéseknek szép eredménye lett. Ezt leglátványosabban a versenyeken elért eredményeink szemléltetik.
Meggyőződésünk, hogy a természettudományos tantárgyakat az általános iskolában akkor lehet eredményesen tanítani, ha minél sokoldalúbban közvetítjük a tananyagtartalmakat. Nemcsak elmondja a tanár, hanem kísérletekkel alátámasztja, interaktív táblán szemlélteti és amennyiben lehet, élményekkel is párosítja.
A Nemzeti Tehetségprogramban sikeresen pályázott iskolánk, ezért lehetőségünk volt a győri Felfedezések házába elvinni tanulóink egy csoportját. Május 20-án a tanulmányút első állomása a Xantus János Állatkert volt. Több volt ez a látogatás az állatok közötti kellemes sétánál, hiszen az állatkertek szemléletformáló oktató tevékenységükkel, interaktív foglalkozásaikkal fontos szerepet töltenek be a természeti nevelésben.
A Felfedezések háza egy tömény természettudományos játszóház és kísérleti laboratórium. Céljai szerint testközelbe hozza a természet- és műszaki tudományokat és azok érdekes oldalát tárja a diákok elé. Egy olyan inspiráló, különleges intézménybe léptünk be, amely gondolkodásra ösztönöz, felébreszti a kíváncsiságot és a kreativitást. Rendhagyó természettudományos órán is részt vettünk, ahol látványos és szórakoztató kísérleteket mutattak be. Külön öröm volt számunkra, hogy a „Fény Nemzetközi Éve 2015” programhoz kapcsolódó eszközökkel is kísérletezhettünk.
Benis István