A jó gyakorlat célja, hogy folyamatossá és zökkenőmentessé tegyük az óvodából az iskolába való átmenetet. Az egy éves folyamat során lehetőséget biztosítsunk a szülőknek és leendő elsősöknek az iskolai életbe való betekintésre, a tanítók és az oktatási módszerek, valamint intézményünk specialitásainak, személyi és tárgyi feltételeinek megismerésére. A szülő-diák-pedagógus hármas jó kapcsolati hálójának kiépítése, melyre az iskolai oktatás során építhetünk.
Tevékenységterületek:
-leendő tanító látogatásai a beiskolázási körzethez tartozó óvodákba;
-intézmény bemutatását szolgáló szóróanyagok összeállítása, kiküldése célirányosan;
-nyílt foglalkozások biztosítása leendő tanítók, tanárok vezetésével: mesefeldolgozás/matematika, kézműveskedés, érdekes kísérletek/robotika, német, tánc/sport;
-igazgatói tájékoztató szülőknek;
-beiratkozáskor személyes megbeszélések;
-leendő tanító részt vesz a nagycsoportosok záró szülői értekezletén és tájékoztatót tart a felvett gyermekek szüleinek;
-évnyitón - nemzetiségi szokás szerint – édességekkel teli „schulbeginn” tölcsérekkel köszöntjük az iskolába lépőket;
-az első tanév őszén a gyermekek tanítójukkal visszalátogatnak az óvodába, élménybeszámolót tartanak, elmesélik milyen az iskola, és bemutatják mit tanultak már.
Érintett korcsoportok: nagycsoportos óvodások, elsősök
Tudásmegosztás formái: beszámolók iskola honlapján és hivatalos Facebook oldalán, nyílt nap, igazgatói tájékoztató szülőknek, papír alapú szakmai bemutató (szórólap), belső tudásmegosztás: tantestületi értekezletek beszámolói, megbeszélések