Ki gondolná, hogy egy alig 8-9 éves harmadikos gyereket érdekel a Világegyetem, a Naprendszer, benne a Földünk? Pedig így van: hihetetlen érdeklődéssel és meglepő szorgalommal álltak neki harmadikosaink a Naprendszer tanulmányozásának. Nagyon sok előzetes ismerettel rendelkeztek – néha dicsérjük is az internetet és a tévét– és örömmel néztek utána önállóan a vállalt feladatoknak.
De hát életkori sajátossága a gyermeknek a játék. És bizony, lehet játszva is tanulni: nem is keveset. Jókedv és tettvágy fűtötte tanulóink a környezetismeret órán megtanult bolygókról szóló ismereteket eljátszották tesi órán bemutatva, mi is a különbség a forgás és a keringés között. Megfestették a bolygókat rajz órán, Naprendszert készítettek technika órán, de még a bolygók nevének helyesírásával is foglalkoztak nyelvtan órán. És hogy a szünetek is tartalmasak legyenek, több Naprendszerrel is kidíszítették frissen térkövezett udvarunkat.
Így történt, hogy sokkal több ismerettel gazdagodtak, mint amennyit tervezett a tankönyvszerző, és önként vállalták, hogy önállóan is gyűjtenek anyagot, amit megosztanak társaikkal.
Igazi projektmunka volt, sok örömmel, nevetéssel, szorgalommal és sok-sok tanulással.
Székely Emese, tanító