Diákparlament
November hetedikén hétfőn, Tatabányán a megyei diákparlament ülésén vehettem részt, ezzel képviselve iskolánkat. A rendezvény a megyeház dísztermében zajlott, ahol a megyei szintű képviselő-testületi üléseket is tartják.
31 iskola képviseltette magát ezen az eseményen. Az első napirendi pontunkban köszöntöttek minket és elmondták, hogy is fog zajlani a napunk. Ezután következtek a mi felszólalásaink, jelentkezéssel döntöttünk a sorrendről. Eléggé bátortalanok voltunk először. A társaim beszédéből, sok új dolgot tudhattam meg a környező iskolákról, pozitívumokról és negatívumokról egyaránt, ötleteket is adtak, amiket javasolni is fogok. Ezt egy kis szünet követte, majd jött az országos diákparlamenti delegálás. A jelölteknek , egy rövid bemutatkozást kellett tartani, majd jöhetett a szavazás. Miután mindenki leadta szavazatát ismét szünet következett, eközben megszámolták a szavazatokat. A szünet végeztével kijelentették a 10 küldöttünket és az egy póttagunkat. Én bekerültem a delegáltak közé, így február 3-án, 4-én és 5-én részt vehetek Székesfehérváron az Országos diákparlamenten. Esélyem lesz előadásokra menni, országos képviselőkkel beszélni, új barátokat szerezni. Köszönöm iskolámnak a lehetőséget.
Gulyás Eszter, 8. osztályos tanuló
Zenés hangolódás Adventre
Lassan közeledik az év talán leghangulatosabb időszaka, a karácsonyvárás ideje. Izgalmas és számunkra ritkán látható hangszerekkel előadott karácsonyi dallamokat hallgathattunk a Faluházban. Budapestről érkezett meghívásunkra a Tabulatúra régizene együttes.
A műsorban XVI. századi dallamokat, latin és magyar nyelvű énekeket is hallgattunk. Az egyházi énekek mellett népzenei ihletésű dalok is megszólaltak. Érdekességként megismerhettük az operaénekesi előadásmódot a latin nyelvű énekek hosszú dallamhajlítása kapcsán. Nem csak időben utaztunk a zene segítségével, hanem térben is. Megjártuk Bukovinát és a szomszédos Győr térségét is.
Az előadás végén minden kíváncsi gyermeknek lehetősége volt a számára legérdekesebb hangszert közelebbről is megnézni, kipróbálni. A gyerekek közül sokan talán most találkoztak először élőben a lanttal, tekerőlanttal, töröksíppal, tenor furulyával. A zenészek szívesen válaszoltak a gyerekek kérdéseire.
Szőke Ágnes, tanító
Első gyertyagyújtás
Szeretethimnusz karácsonyra (Pál apostol alapján)
Ha a házamat fenyőágakkal, gyertyákkal, égőkkel és csilingelő harangokkal díszítem fel, de a családom felé nincs bennem szeretet, nem vagyok egyéb, mint díszlettervező.
Ha a konyhában fáradozom, karácsonyi süteményeket sütök kilószámra, ízletes ételeket főzök, és az evéshez csodálatosan megterített asztalt készítek elő, de a családom felé nincs benne szeretet, nem vagyok egyéb, mint szakácsnő.
Ha a szegénykonyhában segédkezem, az idősek otthonában karácsonyi énekeket énekelek, és minden vagyonomat segélyként elajándékozom, de a családom felé nincs bennem szeretet, mindez semmit sem használ nekem.
Ha a karácsonyfát csillogó angyalkákkal és horgolt hópelyhekkel díszítem fel, ezernyi ünnepen veszek részt, a templomi kórusban énekelek, de Jézus Krisztus nincs a szívemben, akkor nem értettem meg, miről is szól a karácsony.
A szeretet félbeszakítja a sütést, hogy a gyermekét megölelje.
A szeretet barátságos az idő szűke ellenére is.
A szeretet nem irigyel másokat házukért, amiben jól kiválasztott karácsonyi porcelán és odaillő asztalterítő van.
A szeretet nem kiált rá a gyerekekre, hogy menjenek már az útból, hanem hálás érte, hogy vannak, és útban tudnak lenni.
A szeretet nem csak azoknak ad, akiktől kap is valamit, hanem örömmel ajándékozza meg épp azokat, akik ezt nem tudják viszonozni.
A szeretet mindent elvisel, mindent hisz, mindent remél, mindent eltűr.
A videojátékok tönkre mennek, a gyöngysorok elvesznek, a számítógépek elavulnak, de a szeretet ajándéka megmarad.
Megérkezett a Mikulás
Iskolánkba igencsak jó gyerekek járnak, mert a Mikulás igyekezett minél előbb megajándékozni őket. Már december 2-án kopogott a Faluház ajtaján. Mind a 164 gyermek tekintete az ajtóra meredt, mikor csengettyűjét rázva benyitott. Természetesen a legkisebbek szeme ragyogott a legjobban, amikor meglátták az ősz szakállú, piros ruhás jótevőt.
A második osztályosok Székely Emese tanítónő segítségével készültek egy kedves műsorral. Nemcsak a Mikulást, hanem az iskola valamennyi tanulóját megörvendeztették remek előadásukkal. A történet szerint egy kisfiú nagyon kíváncsi volt arra, van-e igazi Mikulás, de szüleitől sosem kapott választ. Egyszer aztán úgy határozott, testvérével útnak indul és végére jár a dolognak. Fogta a nagy bőröndöt és elkezdődött az izgalmas utazás…
Az iskolások és a Mikulás nagy tapssal hálálták meg a nagyszerű előadást. Ezt követően az elsősök átvehették a Mikulástól a megérdemelt ajándékot, amit verssel köszöntek meg.
A nagyobb diákok osztályfőnökeiktől kapták meg csomagjaikat.
Köszönjük a Szülői Munkaközösség és az Önkormányzatok támogatását! Köszönet Molnár Istvánnak a közreműködésért!
Második gyertyagyújtás
Küszöbön áll a nap, az az egyetlen egy nap az évben, mely hivatalosan is a szereteté. Háromszázhatvanöt nap közül háromszázhatvannégy a gondjaidé, a céljaidé, munkádé, és a szereteté csupán egyetlen egy, s annak is az estéje egyedül. Pedig hidd el, Ismeretlen Olvasó, fordítva kellene legyen. Háromszázhatvannégy nap a szereteté, s egyetlen csak a többi dolgoké, s még annak is elég az estéje.
Wass Albert
Facebook oldalunk
Időjárás
Elérhetőségek
Keresés
Nemzetiségi rajzpályázat