Farsang 2014
Sikeres farsangi mulatságot szervezett iskolánk február 22-én, szombaton. A Faluház az előző évekhez hasonlóan zsúfolásig megtelt. A gyerekek izgalommal várták a fellépést és jókat mulattak egymás produkcióin. A nyolcadikosok igyekeztek legjobb tudásuk szerint biztosítani a körülményeket, hogy mindenki jól érezze magát. Az osztályok egymás után léptek fel. Az osztályfőnökök nagy odafigyeléssel, fáradtságot nem kímélve készítették fel a gyerekeket a szinpadi produkcióra. A szülők pedig ötletes jelmezekkel és munkával segítették a program sikerét. Köszönet mindezért!
Íme a fellépő osztályok:
Az első osztályos tanulók sokat töprengtek azon, hogy milyen farsangi jelmezbe öltözzenek fel első farsangi báljukon. Jelenetükben ezt mutatják be.
A második osztályos gyerekek minden nap, az iskolába érkezéskor köszöntik a bejárat fölött ékeskedő kerámia képen az aranyszőrű bárányt. Ám egy napon varázslat történt: a bárány visszaköszönt. De nem csak visszaköszönt, meg is hívta őket egy kis mesés kalandozásra, tapasztalják meg, milyen érzés az aranyszőrű fogságában lenni, és azt tenni, amit a furulya hangja parancsol.
A harmadik osztály tanulói egy Mesebeli Karneválra szeretnék meghívni a kedves közönséget. Fogadják szeretettel műsorukat!
A negyedikesek jóvoltából a kaliforniai tengerpartra látogatunk, ahol a Tengerparti tini moziból ismert szörfösök és motorosok bandája verseng a legjobb hely megszerzéséért.
Az ötödik osztályosok nagyszerű táncosok. Most azonban nem a klasszikus néptánc műfajban mutatják meg tudásukat, hanem a popzene kategóriában. Ráadásul egy kicsit összekeverték a fiú és lány szerepeket. Nagyon figyeljenek rá, hogy ki a szoknyás és ki a nadrágos!
Ismert mese gyerekkörben Hófehérke története.
Nem ismered? Itt van egy új, ülj le, nézzed, hallgasd, nesze!
A hatodik osztályosok előadják, no nem a tegnap lopott holmit,
Elsorolják szépen sorban mikor tettek vajon, s hol, mit?
Ha egy kicsit szokatlan lesz a történet hangneme,
Hibát ne bennünk keressen ma délután senki se!
Farsang van, hát nevessetek, most senki se szomorkodjon,
Ne hagyjátok, hogy a két Grimm a sírjában forgolódjon!
Bár közismerten az oroszlán az állatok királya, a hetedik osztály mégis a rókának hódol. Nézzük meg, „Mit mondott a róka?”
A nyolcadik osztály egy kis utazásra hívja Önöket időben és térben egyaránt. Helyszínünk Olaszország kis városa a XVI. században. Biztosan sokan sejtik már, kik fognak színre lépni a következő percekben. Ne lepődjenek meg, ha ismerősek lesznek a szereplők problémái, sőt még a jelmezeik is. Csak a kor haladt, minden egyéb maradt, veszekedés, gyűlölködés, harag, de ne feledkezzünk meg azért a jobb dolgokról sem, mint: zene, buli, szerelem. Miként fog végződni a mi történetünk? Találgatások helyett nézzük meg együtt!
Legeredményesebb iskola lettünk
Sikeres délután az ászári mese- és prózamondó versenyen
A versenyen iskolánkat hat tanuló képviselte:
Malcsik Zsombor 1. osztály
Vajda Zsombor 2. osztály
Takács Dominik 3. osztály
Szimler Patrícia 4. osztály
Balogh Nikoletta 5. osztály
Molnár Mónika 5. osztály
A első és második osztályosok Gárdonyi Géza A kis csacsi meg a nagy nyuszi vagy Mészöly
Miklós Pipiske és a fűszál című művével, a harmadik és negyedik osztályosok a A földesúr és a szakács vagy a Furulyavásár című művel, az ötödik és hatodik osztályosok pedig Nógrádi Gábor Petepite című regényének részletével vagy Móra Ferenc Csicseri történetének Szóló szőlő című részletével szerepelhettek.
Vajda Zsombor, Szimler Patrícia és Molnár Mónika a korosztályában első helyezést ért el, így iskolánk elnyerte a Legeredményesebb Iskola címet is, amelyet a vendéglátók oklevéllel honoráltak.
Gratulálunk a szereplőknek az eredményes részvételért!
Rumán Sándor magyar szakos tanár
Közösségépítés ötödik osztályban
Ötödik osztály: új osztályfőnök, új tanárok, új tantárgyak… Egy sor dolog, amit meg kell szokni a gyermeknek. Így van ez a tanár oldaláról is. A sok új gyermek mind-mind új egyéniség, akiket meg kell ismerni. Egymás minél sokoldalúbb megismerésére és az osztályközösség formálására év eleje óta figyelmet fordítunk. Ősszel kerékpártúrát szerveztem diákjaim számára, majd egy színházlátogatásba kapcsolódtunk be. A vidám farsangi próbák és a lelkes előadás után a gyermekek választhatták meg a következő közös programot. Nem ért meglepetés, a mozit választották. Korábbi beszélgetéseinkből kiderült néhányan még nem jártak moziban. Kerestünk egy alkalmas időpontot, egy mindenkinek tetsző előadást és már kész volt a programszervezés.
Pénteken a Székesfehérvárra induló menetrendszerinti autóbuszra szálltunk és elindultunk az izgalmasnak tűnő programra. Mivel ebédelni nem volt időnk, a vetítés előtt betértünk falatozni egy helyre, melyet szintén a gyermekek választhattak. (Ne feledjétek gyerekek, megígértétek, hogy majd sok zöldséget és gyümölcsöt esztek!). Ezek után jöhetett a 3D-ben vetített animációs film. Mindenki élvezettel nézte Emmetet, ahogyan megmenti a világot.
Nekünk világmegváltó terveink már aznapra nem voltak, de a belvárosban még sétáltunk egyet. Megnéztük az Országalmát, a szépen felújított Vörösmarty Színházat és a virágórát is. A kellemes séta után a hazainduló buszra szálltunk és hat órakor megérkeztünk Bakonysárkányba. A bejáró gyermekeket ezután személygépkocsikkal szállítottuk haza. Köszönet Szabó Z. Katalinnak, hogy a vérteskethelyi gyermekek szállítását vállalta.
Jó élmény volt egy új oldalról megismeri egymást.
Benis István, osztályfőnök
Óvodások látogattak iskolánkba
Hagyománnyá vált, hogy február-március hónapokban meghívjuk a nagycsoportos gyermekeket iskolalátogatásra. A programnak a legfontosabb célja, hogy megkönnyítsük a gyermekek és a szülők számára az óvodából az iskolába való átmenetet. Az óvodás kisgyermek részt vehet majdani tanítóinak az óráin. Megtapasztalhatja az iskolai légkört, megmutathatja, hogy milyen sok dolgot tud már és láthatja, hogy mire lesz képes egy év múlva. A jelenlegi elsős tanulóknak is sikerélményt jelent, hogy egykori óvó nénijüknek és óvodás társaiknak megmutathatják mennyit fejlődtek az elmúlt 6-8 hónapban.
Ebben az évben az első találkozást február 28-án tartottuk. A gyermekek izgalommal jöttek át az óvodából, természetesen szüleik és óvónőik kíséretében. Két csoportban vehettek részt a foglalkozásokon, vegyesen a jelenlegi elsős tanulókkal.
Először matematika, illetve szövegértés terén kapcsolódhattak be az iskolai életbe. A két csoport váltotta egymást az órákon. Az óvodások már kezdettől bátrak voltak, jelentkeztek és sok ügyes választ adtak, bizonyítva, hogy „érettek az iskolára”.
Farsang végi mulatság
Egy színházi előadás minden esetben nagy élmény a gyerekek számára. A népmesékből jól ismert három próba motívum ezúttal is nagy izgalommal töltötte el, különösen a kisebb évfolyamok tanulóit. Együtt izgultak a színpadon mozgó szereplőkkel, kivették részüket a drukkolásból, és bátor kiabálásukkal távol tartották a gonoszt. Persze mindezért elnyerték méltó jutalmukat, mert az előadás végén együtt táncoltak a királylánnyal. A hosszú, fáradságos hét után, igen jól esett egy kis lazítás. Köszönjük az előadást!
Székely Emese alsós munkaközösség-vezető
Facebook oldalunk
Időjárás
Elérhetőségek
Keresés
Nemzetiségi rajzpályázat