Mottóm, hogy a gyermek a szabadidőben valóban érezze szabadnak magát! A szabadon választható tevékenység végzése örömet vált ki a gyermekben, a tevékenység során ez beépül a személyiségbe, sőt a tanulási folyamatra is hatással van. Alapvető szabály, hogy úgy játsszon, hogy a társait ne zavarja! A játék a gyermeki tevékenység legalapvetőbb formája, amely alkalmas különböző adottságok kibontakoztatására. A játék közben a gyermek érzékel, észlel, tapasztal, utánoz, mintát követ, készségei, képességei alakulnak, fejlődnek. Sajnos az időjárás nem mindig kedvez a kinti játéknak, így a tanterem négy fala közé szorulunk, és itt töltjük el a tanulás előtti szabadidőnket. A napközi játékai (kirakók, társasjátékok, kártyák, dominók, gyurma) egyben fejlesztő játékok is, így a gyermekek, játék közben nem is tudják, hogy valójában „tanulnak”. Kedvenc játékok közé tartozik a „horgászós játék”, persze akadnak néha problémák a pecabotokkal, de ezeket is sikerül mindig megoldania egy-két tanulónak.

2

A napközis gyerekek gazdag fantáziáját tükrözik, azok az alkotások, amelyeket gyurmából készítettek el. Öröm volt látni, ahogyan a gyurmagombócokból kialakulnak a szebbnél szebb alkotások. Volt, aki autót, gombát, gyümölcsfát készített.

11 8

5 6

Azért a régi jó fajátékok sem kerültek feledésbe. Akadnak mindig olyan gyerekek, akik szívesen építenek, várakat, tornyokat. Lehet, hogy éppen közülük kerül ki a jövő építésze? – nem tudhatjuk. Minden esetre a gyakorlási lehetőséget megkapják.

3 7

A játékra szánt idő azonban, hamar eltelik, és megkezdődik a „nagy munka”- a házi feladatok elkészítése. Természetesen, a leckék befejezése után, megint birtokba vehetik a szebbnél szebb játékokat – amit nagyon várnak is.

Gyüsziné Rohonczi Anita, napközis nevelő