A hetedik osztályosokkal ebben a tanévben Sopronban és környékén jártunk tanulmányi kiránduláson. Az első állomásunk célja a Fertő-tó feltérképezése volt. Nem is lehetett volna ezt autentikusabban módon tenni, mint egy sétahajóról. A kapitány tájékoztatója mellett saját szemünkkel is meggyőződhettünk a nádas sajátos világával. Ausztriába is átutaztunk, egészen Mörbisch-ig, ahol megtekintettük a vízi színpadot.

IMG_0055 IMG_0059

IMG_0046 IMG_0039

Mindenkinek nagy élményt jelentett a fertőrákosi kőfejtő bejárása. A nemrégiben felújított kőbányában igazán korszerű körülmények várják a látogatókat. Biztonságos lépcsők a tetőre vezető úton, interaktív kiállítások, tájékoztató vetítések, korszerű barlangszínház.

IMG_0071 IMG_0079

IMG_0091 IMG_0096

Másodszor is átléptük az osztrák-magyart határt a Páneurópai Piknik Emlékhelyen. A történelmi eseményeken végigvezető tablók után Melocco Miklós Áttörés című szobrát is megtekintettük.

IMG_0100 IMG_0109

Sopron belvárosának kötelező nevezetességeit részben nappali fényben, részben esti kivilágítás mellett jártuk végig.

IMG_0142 IMG_0143

Bár a Károly-kilátóhoz csak egy gyalogtúrával lehet feljutni, de nem bántuk meg a fáradozást, mert Andrássy Péter tanár úr, biológus nagyon élvezetes, humoros, ugyanakkor oktató és nevelő célzatú bemutatója és a páratlan kilátás megérte.

IMG_0156 IMG_0161

Természetesen a nevezetességek mellett az élményt nyújtó bobozás, a fagyi és a finom vacsora sem maradhatott el. Ezúttal a csoport minden tagjának nagyon ízlett és igazán esztétikus környezetben fogyaszthattuk.

IMG_0133 IMG_0128

Harmadik alkalommal akkor léptük át az osztrák-magyar határt, amikor felmentünk a Kőszegi-hegység és egyben a Dunántúl legmagasabb, 899 méteres pontjára, az Írottkőre.  Nem volt könnyű az 5 km-es túra egy „átvirrasztott” éjszaka után, de mindenki becsülettel megcsinálta. A hegytetőn csodálatos napsütés, felújított kilátó és szép panoráma várt ránk. A túrának különösen az adott aktualitást, hogy a Nemzeti Összetartozás Napjára esett.  Rajtunk kívül számos más csoport is fontosnak tartotta, hogy a földrajzi szempontból különleges helyet ezúttal a történelemi oldaláról is megismerje. Az elsőként visszaérők felfrissülhettek a Hörmann forrásnál.

IMG_0181 IMG_0195

Rövid kitérőt tettünk a Szent Vid-kápolnánál, majd hazafelé a kőszegi Jurisics várnál. Utunk során a szikla oldalában a természet létért folytatott küzdelmének megdöbbentő példáját láttuk: egy öreg bükkfát a sziklára fonódó gyökérzettel.