A bakonysárkányi Önkormányzat támogatásával iskolánk néhány diákja részt vehetett egy fürdőzéssel egybekötött kísérleti bemutatón. A Gyémántfürdő diákoknak szervezett rendhagyó programján a szokásos élményfürdő kínálta lehetőségeken túl, vízi sportolásra is mód nyílt pénteken. A fürdő programját szokványosnak éppen nem mondható módon, fizikai-kémiai kísérletekkel is gazdagították.  Hogy kerül egy helyre a kísérlet és a fürdőzés? Olyan kísérleteket láthattak a gyerekek, ahol a „főszereplő” a víz volt. A fürdő vezetőinek nem titkolt célja volt, hogy a víz fontosságát ez által is hangsúlyozzák.

IMG_1334 IMG_1350

A gyerekek nagyon élvezték a programot. Balogh Nikoletta Barbara ötödik osztályos tanuló így számolt be róla.

„Kirándulás a tatabányai Gyémántfürdőbe

Becsengettek a tavaszi szünet előtti utolsó tanítási napon.

Mi kirándulók, öten az ötödikből és ketten a hatodikból csak az első órán vettünk részt.  Izgatottan vártuk az óra végét, mert ekkor indultunk Tatabányára. A szünetben megérkezett Timi néni, a sofőrünk. Felszálltunk a kisbuszra. Velünk jött még Gábor bácsi, a tesi tanárunk. Az út kicsit hosszúnak tűnt, mert vártuk, hogy már ott lehessünk. Amikor megérkeztünk, Timi néni csoportképet készített rólunk. Befelé menet megkaptuk kezünkre a belépő karszalagot. Ezután indultunk átöltözni. Majd egymást bevárva mehettünk fürödni. Különböző medencék voltak. Legtöbb időt a csúszdás medencében töltöttük. Ez nagyon tetszett mindenkinek. Egyedül, ketten vagy hárman csúsztunk le. Körülbelül félidőben vízi játékokat játszottunk, ahol csapatmunka is volt. Ezen kívül fizikai kísérleteket mutattak be a vízzel kapcsolatban. Egy kicsit még visszamentünk fürödni és csúszdázni. Az idő nagyon gyorsan elrepült, hamarosan öltözni kellett. Timi néni kedves volt, segített nekünk a hajszárításban. A nagy fürdőzésben mindenki megéhezett. Elfogyasztottuk a magunkkal vitt szendvicset. Kicsit fáradtan, de sok élménnyel indultunk haza.

Ezen a kiránduláson nagyon jól éreztem magam. Ha lesz rá lehetőség, máskor is szívesen elmegyek.”

Az iskolai munka egyik legszebb része, amikor a tudás iránt különös érdeklődést mutató tanítványok az intézmény keretein túl is szeretnék megméretni tudásukat. Erre készülnek, választott tárgyaikat szinte hobbiként a tanórai kereteken túl is művelik. Dicséretes és példamutató, hogy ez által szabadidejük egy részét igazán hasznos célra fordítják. Az ilyen érdeklődésből születnek a későbbi elkötelezett hivatások.

Számomra különösen öröm, hogy a földrajzot sok diák választja versenyzéskor. Iskolánk jelentős eredményekkel büszkélkedhet nemcsak járási, de megyei és országos szinten is.

Ebben a tanévben három tanuló jutott a Teleki Pál Országos Földtan- földrajz Verseny megyei döntőjébe. Sokat készültek a megmérettetésre. A szakkörön nemcsak a tanórai anyagot mélyítettük, bővítettük ismereteinket azon túl is. A Természet Búvár című folyóirat egész évi anyagából átnéztük a földrajzi vonatkozású cikkeket. A verseny névadójának, Teleki Pálnak életútját is jól ismerni kell annak, aki eredményesen akar versenyezni.

Az alapos felkészülést követően, április 12-én, szombaton vettünk részt a megyei döntőn. A tanulók nagyszerű eredményeket értek el. Jámbor Bence második, Molnár Patrik harmadik és Kertész Mátyás nyolcadik helyezett lett.

Jámbor Bence továbbjutott az országos döntőbe.

megyei3 megyei4

Egy kis statisztika a versenyről. Az iskolai forduló 128 diákjából a hetedik osztályos megmérettetésre 22-en jutottak be. Járásunkból csak a bakonysárkányi iskola diákjai vehettek részt a megyei döntőn.

Gratulálok a diákoknak a kiváló eredményekhez!

Benis István, földrajz-környezettan szakos tanár

A Kisbéri Petőfi Sándor Általános Iskola ebben az évben is megszervezte a Csodálatos természet elnevezésű járási versenyt. Iskolánkat Gulyás Eszter, Kertész Kaba és Molnár Mónika ötödik osztályos tanulók képviselték. A verseny írásbeli és szóbeli fordulóból állt. Az általános természetismereti feladatok megoldásán túl egy kiselőadást is kellett tartani a diákoknak. Tanulóink a kockás liliomot mutatták be.

IMG_2550 IMG_2555

A növénnyel egy korábbi túrán ismerkedtek meg és rendhagyó módon a liliom szemszögéből mutatták be a vele történt „tragikus eseményeket”. Előadásuk címe a következő volt: „egy kockás liliom naplójából”. A zsűri nagyon megdicsérte tanulóinkat, összesítésben első helyezést értek el. Molnár Mónika megnyerte a legjobb előadói díjat is.

IMG_2559 IMG_2561

Gratulálunk nekik a szép teljesítményért!

Benis István, földrajz-környezettan szakos tanár

Amikor a tanulók az általános iskola után továbbtanulásra jelentkeznek, fontos döntést hoznak. A helyes döntés meghozatalában a tanév során a 7-8. osztályos tanulók több segítséget is kaptak.

Ebben segítségükre volt a Komárom-Esztergom Megyei Kereskedelmi és Iparkamara által szeptember végén szervezett, kihelyezett pályaorientációs foglalkozás, és a novemberben megrendezett Pályaválasztási Kiállítás. Itt a tanulók megismerkedtek a megye intézményeivel és az intézményekben oktatott szakmákkal.

Április 15-én, kedden tanulóink részt vettek a Magyar Kereskedelmi és Iparkamara szervezésében a Szakma Sztár Fesztiválon, és az Országos Szakmai Tanulmányi Versenyen, amelyet 38 szakmában rendeztek meg.

01

Tanulóink szerencsésnek mondhatják magukat, mivel itt betekintést nyerhettek a szakmák kulisszatitkaiba. A versenyzőket és munkáikat a munkavégzés folyamatában tekinthették meg. Megismerhették azokat a kétkezi munkákat és szakmákat, amelyekre a gazdaságnak kiemelten szüksége van.

03 04

Reméljük, hogy a tájékoztatók és szakmai bemutatók sokban segítik tanulóinkat a döntések meghozatalában, a helyes szakma- és iskolaválasztásban.

Beke Ildikó és Mór Mária, osztályfőnökök

A tanulmányi versenyek célja a tehetséges tanulók kiválasztása, a tehetségazonosítás, valamint lehetőség biztosítása az átlagon felüli adottságokkal, képességekkel rendelkező tanulók számára a megmérettetésre. Az ilyen fajta célokat elsősorban a középiskolás korosztálynál szokás kitűzni. Az általános iskolában még alig-alig beszélhetünk e fajta tehetségazonosításról. Ha igen, akkor elsősorban a 7-8. osztályos korcsoportban.

Az általános iskola felső tagozatának inkább az a feladata, hogy fejlessze az általános képességeket és segítse a gyermeket az általános képességeken elindulni a speciális képességek felé. Az 5-6. osztályos korban lehetőséget kell teremteni arra, hogy a diák próbára tegye képességeit. Iskolánk mindent megtesz ennek érdekében.

A felső tagozat első felében már lehetőséget és segítséget adunk ahhoz, hogy a diákok keressék azokat a speciális képességeket, amiben jól teljesítenek.

Iskolánkból Gulyás Eszter 5. osztályos tanuló és Bálint Fanni 6. osztályos tanuló jutott be a Kaán Károly Természetismereti Verseny megyei döntőjébe. Ott bizonyították, hogy a növények és állatok világában járatosak. A versenyen kimagasló eredményt értek el. Eszter 2. helyezett, Fanni pedig 3. helyezett lett. Eszter megosztott első helyen végzett, végül rövid teszttel lett második.

01 02

Kozos_1 (2) Kozos_2 (2)

A képeken a megyei dobogósok láthatók a felkészítő tanáraikkal.

Gratulálok diákjainknak a nagyszerű eredményekhez!

Benis István, földrajz-környezettan szakos tanár