A mi osztályunk Sopron és környékét látogatta meg június 6-7-én. Sok élményben volt részünk. Első nap Fertőrákoson a kőfejtőben tettünk látogatást, ahol a mennyezeten jól felismerhető volt, hogy valamikor tenger lepte el.

01 02

A kagylólenyomatok igazolták számunkra, hogy ez egy mészkőhegység. Majd városnézésen vettünk részt kisvonattal. Ezt egy sétahajózás követte a Fertő-tavon. Az osztrák-magyar határ mentén hajókáztunk. Késő délután megérkeztünk a szállásunkra, ahol mindenki elfoglalta a helyét.  Este a városnézés közben elmentünk vacsorázni is. Az éjszakáról csak annyit: nagyon jó volt, és nem unatkoztunk.

Másnap már korán reggel ébren voltunk, türelmesen vártuk, hogy kinyissák az ajtót, amit este érthetetlen okok miatt ránk zártak. Reggeli után első utunk a Storno-házhoz vezetett. Ezt a Taródi vár követte, amely kellemes környezetben fekszik. Számunkra meglepő volt, hogy a megálmodó kitartó munkával saját kezűleg hozta létre, és életének 82. évéig építette. Majd utunk a Széchenyi Mauzóleumhoz vitt, ahol megismerhettük a népes családot egy rövid ismertető révén. Nagy csodálattal léptünk aztán be a fertődi Eszterházy - kastélyba. Lehetőségünk volt átélni - ha rövid időre is- a kor szellemét a bennünket körülvevő tárgyak segítségével. A program végén fáradtan, de élményekben gazdagon indultunk haza.